Психологія

Група, учасників: 45
2015-05-11 22:07

Дитина і мислення. Розвиток інтелектуальних здібностей малюків

Інтелектуальні здібності дитини в майбутньому безпосередньо залежать від того, скільки часу і сил витратили батьки в перші три роки життя малюка. Чи приділяли достатньо уваги самій дитині і організації розвиваючого середовища. Необхідно, щоб у малюка було достатньо розвиваючих іграшок, причому не обов'язково, щоб це були іграшки іменитих брендів (Фішер Прайс або Мазекеа). Їх можна виготовити самостійно з підручних засобів. Різні пластикові баночки з кришками, текстурні тканини, флакончики і т.д. Бажано, звичайно, щоб вони були яскравими і привертали увагу малюка. Для розвитку мислення вам прийдуть на допомогу: кубики сортери; пірамідки; дерев'яні, пластикові, м'які кубики; досточки з вкладишами, перші пазли і т.д.
Ведучий вид діяльності даного вікового періоду - ігровий. Так користуйтеся цим! У вигляді гри можна навчити дитину всьому, що завгодно. Дитина, як губка, вбирає, як необхідно поводитися з предметами і для чого вони потрібні.
Спостерігаючи за своїм малюком, ще раз переконуюся, що малюки до трьох років розвиваються зі швидкістю світла. Він може проробляти вдома один і той же маршрут і виконувати ті самі дії хвилин двадцять, зате потім він повністю засвоює певний навик. Ось нещодавно показала йому, що під музику, яка запрограмована в піаніно, потрібно топати ніжками і махати ручкою, а під іншу мелодію - бігати навколо мами. Минуло вже півтора тижні і він пам'ятає те, що ми з ним освоїли. Чує мелодію і давай ганяти навколо мене ;-)
В цьому періоді активно розвивається наочно-образне мислення. Дитина починає досягати однієї і тієї ж мети різними способами. Наприклад, закотилася іграшка під ліжко, він починає діставати не тільки праворуч, як показав тато, але і зліва, та ще й різними предметами (грабельками, лопаткою, паличкою, рукою). Важливо вчасно допомогти дитині, підказати, якщо з чимось він не справляється. Інакше, ризикуєте отримати істерику :-)
20

Коментарі 83

  • 2015-05-12 00:50
    Ирочка, ты прости, но я ВООБЩЕ не согласна с такой постановкой вопроса. Интеллект не воспитывается и никакими игрушками не приобретается. Это совокупность: генетики!, дара, опыта, характера. Но уж точно ничего общего с Фішер Прайс и Мазекеа не имеет.
    • 2015-05-12 00:51
      Из твоих слов можно сделать вывод, что люди послевоенного времени, которые не то чтобы брендовые игрушки, а вообще никаких игрушек не видели, - не имеют никакого интеллекта.
      • 2015-05-12 10:44
        Танюш, може ти неуважно просто прочитала або зрозуміла все по-своєму. Я якраз і пишу, що не обов'язково, щоб іграшки були від іменитих брендів. Можна зробити їх самостійно. 
        А щодо розвитку інтелектуальних здібностей, ти думаєш з дитини може вирости геніальний музикант, якщо не розвивати музичні здібності? Так, генетика дуже важлива, але якщо здібності, у тому числі й інтелектуальні не розвивати, вундеркінда не вирости :-) Так що копітка виховна робота з дітьми, поліпшення розвивального середовища (ще раз звертаю твою увагу, не обов'язково Мазекеа і фишер прайс). 
        П.С. Думаю діти війни теж розвивалися по різному, прабабуся з маленького віку привертала мою бабусю до приготування їжі, вихованню молодших братів. Не знаю, звичайно, що там були у неї за іграшки розвиваючі, але бабуся пам'ятає саморобні ганчіркові ляльки (з різних матеріалів) і банки з крупами.
        • 2015-05-12 12:48
          Нет, я очень даже внимательно прочитала. Бренды я перечислила лишь для точности демонстрации своей мысли. Меня слишком смутили вот эти фразы: "Інтелектуальні здібності дитини в майбутньому БЕЗПОСЕРЕДНЬО залежать від того, скільки часу і сил витратили батьки в перші три роки життя малюка." и "НЕОБХІДНО, щоб у малюка було ДОСТАТНЬО розвиваючих іграшок...". Во-первых, интеллект ВООБЩЕ не зависит от времени и сил родителей до трёхлетнего возраста. Во-вторых, какое определение в слове "достатньо"? Достаточно до попадание в книгу рекордов Гиннесса; кол-во новых игрушек в день; 5 коробок? Что это за мера "достаточности"? К этому же предложению: детям НЕОБХОДИМО ВНИМАНИЕ, но уж точно не кол-во игрушек. Кроме того, то же внимание родительское необходимо НЕ для развития интеллекта, а для формирования психологических навыков.  
          И ты полностью не в ту степь пошла сравнивая талант с интеллектом. Кроме того, занимаясь упорно, пускай, той же музыкой и став великим музыкантом, человек может оставаться тупым как пробка: познания в одном направлении не делает из человека интеллектуала. По поводу вундеркиндов как раз идеально описано в википедии https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%83%D0%B... И обрати особое внимание на раздел "Природа детской одарённости", где четко передаются мои слова: "Первый вариант предполагает, что каждый человек по-своему одарён. Этот подход отражает гуманистические тенденции в науке и является ИДЕОЛОГИЧЕСКОЙ БАЗОЙ всеобщего образования и права каждого ребёнка на развитие своих способностей. Данный вариант объяснения причины одарённости РАЗМЫВАЕТ СПЕЦИФИКУ ПОНЯТИЯ «одарённость». Акцент смещается в сторону поиска «ключика» к способностям ребёнка и методам их развития. С такой точки зрения вопрос о выявлении одарённых детей становится НЕЛОГИЧНЫМ"...  
          Я не знаю вообще, где тебя такому научили, что гениями становятся, а не рождаются. Гениальных детей видно издалека и они встречаются даже в неблагополучных семьях, где всем плевать на игрушки и на их развитие.
          • 2015-05-12 21:08
            Тань, ну ты из крайности в крайность. ПОЛНОСТЬЮ с тобой не соглашусь, что интеллектуальные способности нельзя РАЗВИВАТЬ до трехлетнего возраста. Закладка как раз и происходит до трех лет! А с музкальными способностями сравнила как раз в тему, это все способности, только в одном случае интеллектуальные, а в другом музыкальные. Не надо мне цитат с википедии. Психология вообще такая наука, где нет четкого подхода, как в математике. Вот аксиома, а вот доказательство. Разные подходы трактуют свою правду. Так что, то что свойственно гумманистическому подходу, может вполне противоречить бихевиористам или психоанализу. 
            С чего ты взяла, что я отрицаю ВАЖНОСТЬ генетики в понятии одаренность? Но и ты не умаляй ДОСТОИНСТВ воспитания. Здесь, что посеешь, то и пожнешь, дорогая :-)
            • 2015-05-12 21:15
              Мне кажется, ты просто само понятие интеллект понимаешь несколько узко. Из общей психологии: "В целом интеллект представляет собой систему всех познавательных способностей человека: ощущения, восприятия, памяти, представления, воображения и мышления. Понятие интеллекта как общей умственной способности применяется в качестве обобщения поведенческих характеристик, связанных с успешной адаптацией к новым жизненным задачам" 
              Оттуда же: "Сегодня, несмотря на попытки выделить все новые "элементарные интеллектуальные способности", большинство исследователей сходятся на том, что общий интеллект существует как универсальная психическая способность. По мнению Г. Айзенка, в его основе лежит генетически детерминированное свойство нервной системы, определяющее скорость и точность переработки информации. В связи с успехами в развитии кибернетики, теории систем, теории информации и др. наметилась тенденция понимать интеллект как познавательную деятельность любых сложных систем, способных к обучению, целенаправленной переработке информации и саморегулированию. Результаты психогенетических исследований свидетельствуют о высоком уровне генетической обусловленности интеллекта. В наибольшей степени эта зависимость прослеживается у вербального интеллекта, в несколько меньшей - у невербального. Невербальный интеллект ("интеллект действия") более тренируем. Индивидуальный уровень развития интеллекта определяется также рядом средовых влияний: "интеллектуальным климатом" семьи, порядком рождения ребенка в семье (существуют результаты исследований, которые доказывают, что есть связь между порядком рождения ребенка в семье и степенью его интеллектуальной активности: статистика показывает, что старшие дети чаще бывают более интеллектуально одаренными по сравнению с младшими детьми), профессией родителей, широтой социальных контактов в раннем детстве и т.д.".
              • 2015-05-12 21:17
                Послушать тебя, среда вообще не формирует личность :-) А как же дети Маугли??? Почему тогда они вкорне отличатся от воспитанных людьми? ;-)
                • 2015-05-12 21:53
                  Ну и причем тут формирование личности до интеллекта? Характер - "воспитывается" частично, навыки - приобретаются, опыт - приходит, память - это и дар, и результат тренировок. И как раз я НЕ узко понимаю слово интеллект. В самом начале я и уточнила, что: "Это совокупность: генетики!, дара, опыта, характера.". И как раз ты, а не я, отбросила всё важное и первостепенное в статье, и свела всё к количеству времени родителей и игрушек. Сначала нужны игрушки, потому что без них ну тупыми люди вырастают, потом уже можно и крышечками поиграться на кухне.... не последовательна мысль. И НИКАКИХ закладок интеллекта нет. В общем, я поняла твою мысль, которая часто не логична и противоречит сама себе, потому не вижу смысла в споре.
                  • 2015-05-12 22:02
                    На генетике мною не был сделан акцент специально, на нее мы повлиять не можем. А вот среду формировать можно и нужно. Цитирование википедии логичности твоим высказываниям не добавляет, так что давай не будем давать друг другу оценочных суждений относительно тех же интеллектуальных способностей :-Р
                    • 2015-05-12 22:14
                      А насчет "Ну и причем тут формирование личности до интеллекта?", интеллект входит в структуру личности, следовательно, развивая интеллектуальные способности, мы формируем саму личность
                      • 2015-05-12 22:27
                        ок)
                        • 2015-05-12 22:33
                          ну нарешті!
                          • 2015-05-12 22:35
                            Это не говорит, что я согласилась.
                            • 2015-05-12 22:36
                              Мы просто с тобой напоминаем разговор глухого со слепым.
                              • 2015-05-12 22:38
                                Хорошо, хоть не споришь, что ребенка нужно развивать)
                                • 2015-05-12 22:46
                                  Лишь бы все счастливы были.)
                                  • 2015-05-12 22:53
                                    Я тебя тоже очень люблю :-)
  • 2015-05-12 09:56
    Я не дуже полюбляю купувати розвиваючи іграшки. Зі старшою донькою купувала безліч, коштують вони не мало, але де вони всі зараз? Мабуть, у батьків на горищі. Я закінчила педагогічний, знаю всі етапи розвитку дитини, але, в чомусь згодна з Тетяною, дитина розвивається завдяки генетичному складу. За допомогою розвиваючих іграшок, на мою думку, процес розумового розвитку можна прискорити, вдосконалити. Але чи є що вдосконалювати, вирішує природа та передають генетично батьки.
    • 2015-05-12 21:18
      Я не стверджувала, що тільки середовище формує інтелектуальні здібності :-) Тут вийшло, як у реченні: "Казнити неможна помилувати". Кожен поставив кому там, де йому захотілося)))
  • 2015-05-12 09:58
    Жодна іграшка, навіть найдорожча, не замінить людського фактор спілкування та не навчить дитину так, як це, наприклад, може зробити матуся, маючи під рукою лише підручні засоби. Треба разом з дитиною пізнавати світ і ви здивуєтеся як швидко вона все буде розуміти
    • 2015-05-12 10:47
      Так, бачу Тетяна зробила акцент на брендових іграшках і ныхто не читає мій пост :-) Подивіться на це: "Не обов'язково, щоб це були іграшки іменитих брендів (Фішер Прайс або Мазекеа). Їх можна виготовити самостійно з підручних засобів." Скажіть, тільки відверто, ви не займаєтесь з дитиною зовсім? Вона не грається кухоними приладами, різними побутовими речами, де є якісь кришечки, гачки, замочки... все це розвиваюче середовище))))
      • 2015-05-12 12:52
        ))) А ещё шурупы, гайки, кнопки и всё остальное. Ира, вот ты сама себе и противоречишь. То есть, можно НИЧЕГО не покупать, т.к. всё уже и так есть.
        • 2015-05-12 20:57
          Можно и не покупать, но развивающие игрушки необходимы, можно сделать их самой. В чем же противоречие? Тань, среду нужно формировать, отсюда и термин "достаточности". Если у ребенка в избытке и внимание, и игрушки, и любви, только в этом случае разовьются интеллектуальные способности) Это как семя в плодородной почве. Без нее оно просто засохнет, и без полива тоже)
  • 2015-05-12 10:27
    В мене є одне запитання, яке стосується скептично налаштованих дописувачів. Скажіть будь ласка, а завдяки чому розвивається дитина? Так, можливо, іграшки не впливають на інтелект, але вони цілком здатні стимулювати його розвиток. В мене троє дітей і купа різноманітних іграшок. Не уявляю якими б вони росли без них.
    • 2015-05-12 10:49
      Важно не то какими они растут, а какими вырастут. Развитие бывает разное: логическое, тактильное, памяти, фантазии и т.д. Эти компоненты лишь маленькая капля в море под названием "интеллект". К слову, не так давно ученные одного исследовательского института сделали открытие, что уровень IQ (интеллекта) можно немного улучшать, но на это нужны года.
      • 2015-05-12 21:21
        Начнем с того, что все тесты IQ, как и сами исследования далеко не идеальны.  
        Я продолжаю настаивать на том, что среда также формирует интеллектуальный способности (здесь же как его составляющие и те психические познавательные процессы, которые ты перечислила выше) ;-)
        • 2015-05-12 21:56
          Интеллект - это та способность, которая "перерабатывает среду, окружающий мир" используя в свою пользу, а не наоборот.
          • 2015-05-12 22:17
            умеешь перекрутить) я и не настаиваю, что не в свою пользу.
    • 2015-05-12 10:50
      И опять же: и как росли дети в многодетных семьях после войны? Без игрушек. То есть, стимуляций-игрушек не было.
      • 2015-05-12 19:49
        У детей біли игрушки ,которіе они придумывали себе сами. Я сейчас вспоминаю с каким азартом шили одежку на кукол, как рисовали в тетрадках комныты для нарисованных кукол. Сейчас благодаря засилью игрушек-развиваек дети лишены самого главного - развития фантазии. поэтому со своей дочкой я стараюсь по максимуму творить - лепить, рисовать, вишивать. Так как нет необходимости придумывать себе игрушки - куча всего готового.
        • 2015-05-12 21:24
          Вооооот. Вы же предлагаете ребенку разные материалы для шитья этих кукол? Вы же развиваете воображение, мышление? Значит развиваете интеллект, только кто-то пользуется развивающими игрушками в случае с новорождеными, да и вообще детками маленькими, а кто-то шьет, лепит и вяжет (в случае более взрослых деток). Но ВСЕ МЫ СОЗДАЕМ БЛАГОПРИЯТНУЮ СРЕДУ, формируем ее для развития тех или иных способностей, в том числе и интеллектуальных
          • 2015-05-12 22:45
            Из своего опіта могу сказать что иногда самая офигительная игрушка закидывается в дальний угол. А палочкой, к которой папа заботливо прикрутил веревочку или ещ какую нибудь фигню (которую мама не успела выкинуть) ребенок играется долго и с удовольствием. Вообще я считаю что польза развивающих ковриков и игрушек сильно приувеличена. Без живого общения пользы для умственного развития ребенка нет никакой. Это интересно - беспорно.Но гляда на знакомых деток в садике и классе могу сказать ,что более развиты те, с которыми активно занимались родители и бабушки, а не те, которые были обеспечены супер-пупер игрушками-развивашками.
            • 2015-05-12 22:50
              Причем в основном все таки эти игрушки довольно дорогие.Как почитаешь описание к какой нибудь чикко или толо - то все - не купив такую игрушку ребенку родитель лишает его нормальной среды для роста и развития -))) 
              Обычный сортер, пирамидка, мягкие пазлы или крупный конструктор тоже отлично развивают ручки и мелкую моторику.
      • 2015-05-12 21:23
        Вы это о чём? Люди рождённые тогда и сейчас не сравнимы. Предполагаю, что у неандертальцев тоже было туго с игрушками, но зато с интеллектом полный порядок! Не так ли? )))
        • 2015-05-12 21:58
          На своё время - да. Среди себе равных были некоторые, которые открыли всё то, чем мы пользуемся.
  • 2015-05-12 14:19
    Можна завалити дитину іграшками і розвиваючими, і просто саморобними, але... згадаємо анекдот: з цілого пакету іграшок дитина вибрала ПАКЕТ. І це приблизно наш варіант)))  
    Моєму сину 1.3 і скільки я не намагалася його вчити складати пірамідку, сортери і показувати де киця в книжці, результату майже немає, бо мама заставляє і вчить, а от якщо він сам візьме машинку і спочатку вивчить всі деталі, а потім і сам додумається її повезти, оце реально радощів повні штани.  
    Я пропрацювала в школі багато часу і думала, що коли в мене буде синочок, то зразу буде супер розумною дитиною, бо я ж така крута і знаю безліч методик, та вийшло не так як гадалось.  
    Всі діти різні і деяким достатньо один раз показати щось і він повторить без проблем, а деякі малята самі доходять до цієї цілі, і неможна стверджувати, що так не можна робити.  
    Всі діти різні і комусь можливо і потрібно море іграшок, а комусь просто потрібно щоб мама тримала на ручках і гралася з його пальчиками, і цього йому достатньо для розвитку його маленьких ручок і сенсорних відчуттів.
    • 2015-05-12 21:27
      Ось і зачепилися ви тут усі за фразу достатньо розвиваючих іграшок. В назві ж написано: "Розвиток інтелектуальних здібностей МАЛЮКІВ". Чим ще ви пропонуєте формувати навчальне середовище дитини? Відразу йому запропонувати писати в делфі програми на комп'ютері?
      • 2015-05-12 22:00
        Чому відразу програми? Є олівець, фарби, крейда...
        • 2015-05-12 22:19
          Олівець нам ще неможна, очі треба берегти. Да і фарба з крейдою ще зарано
          • 2015-05-12 22:26
            Та ну трошки розфарбує шпалери, це ж нестрашно))) 
            Ми поки теж більше розкидаємо олівці, ну буває і каляки-маляки виходять)))
            • 2015-05-12 22:36
              То пів біди... А ми вже тріччі майже око не пробили. Малого так тягне малювати і тільки ручку йому подавай! А сам впоратися поки що не вміє. Хвилинку малює вірно, а потім як зарядить то собі, то брату. Тільки встигай. Крейда, фломастери - то все не те, тільки ручку йому треба
              • 2015-05-12 22:45
                Почекайте пару місяців, ми вже менше тикаємо куди попало, але почали все ломати)
                • 2015-05-16 21:43
                  А шпалери вже порисовані?
                  • 2015-05-16 22:39
                    А в нас якось так розташовано все в кімнаті, що немає де і помалювати, а от на кухні вже віддер шматок шпалер)))
          • 2015-05-12 22:55
            Зараз літо почнеться - крейду велику вже можна сміливо давати, щоб на асфальті малювати. Почнуться пісочниці ,відра, лопатки, ліплення пасочок. 
            Згадала, аж скучила за пісочними розвагами -) 
            А з олівців для малюків найкраще воскові олівці. Вони коротенькі і досить товсті.
            • 2015-05-13 00:42
              То приходьте до нас, ми саме починаємо ліпити все з пісочку)
              • 2015-05-13 06:46
                Якби жила поряд, я б прийшла з малою. Вона любить з малюками гратись -) А ами тим часом чайку з термосу з печенькою попили б -)
                • 2015-05-13 09:14
                  Няня маленька нам не завадить, і чай я люблю)))
                  • 2015-05-13 19:40
                    Ми теж з пісочку вже все ліпемо :-) Тільки б хто той пісочок новий завіз. Вже домовилась з будівельниками, а потім вони передумали везти 10 мішків піску до нас. Тільки машинами, а то вже інші суми(((
                    • 2015-05-13 19:47
                      А ми депутату написали, сказав привезе, але поки ніяк(
                      • 2015-05-16 21:44
                        Ну-ну... У нас надворі депутати тільки стовби повикорчовували))) Тепер нема де вішати білизну
                        • 2015-05-16 22:40
                          Ми ходимо гратися в пісок там де поставили тренажери, а поскільки це було недавно, то і посок там жовтенький, а не сірий)))
                          • 2015-05-17 23:07
                            В нас кругом сірий! Ще й ці кішки(((
                            • 2015-05-17 23:22
                              Ні, в нас вони як бачать малят біжать хто куди))) Вчора малі зловили собачку маленьку взяли її в коло і давай по-черзі: "Гав-гав" собака була в шоці)))
                              • 2015-05-17 23:32
                                То зрозуміло))) Але мала на увазі не те))) Кішки псують пісок!!!
                                • 2015-05-17 23:59
                                  я зрозуміла)))
  • 2015-05-12 15:54
    Мені здається, що сучасні "розвиваючі іграшки" виникли на підставі дуже вдалого маркетингового розрахунку. І спрямовані вони не на підвищення розумових чи інших здібностей малюка, а безпосередньо на виманювання грошей з батьків. Вже не буду торкатися теми, що більшість таких іграшок (навіть з мега-назвою!) зовсім не цікаві діткам.
    • 2015-05-12 21:28
      Тому і треба шукати ті, що цікаві. Хенд мейд іграшки - теж можуть бути розвиваючими.
      • 2015-05-13 14:59
        Даже игрушки из разряда "Хеллоу Китти" могут считать развивающими. Только вот есть большая грань между "интересом" и "развитием".
        • 2015-05-16 21:44
          Згодна)
    • 2015-05-14 13:58
      Плюсую :)
  • 2015-05-12 16:32
    Соглашусь с предыдущими комментаторами - все эти развивающие игрушки простая выкачка денег. Играют на родительским чувствах и словосочетаниях. Конечно, родителям хочется, чтобы ребенок развивался, интересовался, строил логические цепочки и причинно-следственные связи. Но все это можно спокойно делать и без игрушек дорогих брендов. Недавно побывали на платном занятии в клубе раннего развития. Я чуть не смеялась там) Знаете. чем дети занимались? Большая длинная коробка с низкими бортиками, в ней много манной крупы, набросаны шишки, грецкие орехи, машинки, посудка, бумажные деревца, деревянные бусины, маленькие кубики и другая дребедень. И дети с удовольствием там возились. Одни варили суп, другие насыпали горы и прокладывали дороги и ездили к друг другу в гости на компот и суп. Идея по себестоимости - максимум 100 грн. Но детям ИНТЕРЕСНО! причем сразу нескольким) особенно закапывать свои ручки в манку:)
    • 2015-05-12 16:49
      А розкажіть куди ви ходите на розвивалку?
      • 2015-05-12 17:05
        Это в Спортлайфе есть занятия для детишек. за дополнительную плату) Умняшки называется)
        • 2015-05-12 17:13
          цікаво, треба буде подивитись
          • 2015-05-13 19:43
            Цікаво, а скільки коштують такі заняття зараз? В нас на роботі в минулому році дівчина водила дитину з 5 місяців у якийсь там центр, витрачала на це 2000 в місяць. Мені здається, батьки можуть самі впоратися з розвитком дитини і не витрачати такі гроші((((
            • 2015-05-13 19:48
              У нас 700 грв 2 рази в тиждень, але з 1,6 можна водити вже) 
              А поруч садочок то 5600....
              • 2015-05-16 21:44
                Ніфіга яка різниця
                • 2015-05-16 22:41
                  да, ціни суперові просто)
    • 2015-05-12 21:31
      Воооот! Об этом я и говорила! Ваша большая и длинная коробка - это хенд мейд развивающие игрушки ("не обов'язково, щоб це були іграшки іменитих брендів (Фішер Прайс або Мазекеа). Їх можна виготовити самостійно з підручних засобів"). У вашому центрі таким чином формують розвиваюче середовище
  • 2015-05-12 19:46
    Читала в інтернеті, що деякі ставлять своїм малюкам мультики на англійській мові. І десь через пів року дитина вільно розмовляє. Бо діти в такому віці сприймають все швидше і простіше. На своїй доньці не випробовувала, тому не можу сказати правда чи ні -)
    • 2015-05-12 22:01
      Дивимось такі мульти давно, поки не говоримо ще)
      • 2015-05-12 22:20
        Мультики - то теж розиваюче середовище. У переносному сенсі - то розвиваючі іграшки)))
  • 2015-05-12 22:48
    А я погоджуюся з Іриною, інтелект треба розвивати. У моїх діточок багато розвиваючих іграшок. І з крупами з мамою теж там якось грали, і мультики дивляться, і фарбують різні розмальовки (ще проговорюють, що то за колір). Багато є засобів для цього
    • 2015-05-13 10:58
      Но станет ли ваш ребёнок интеллектуалом от этого?
  • 2015-05-13 11:10
    Я з Вашого запису зрозуміла, що ви закликаєте батьків приділяти увагу своїм діткам. А це справді головна потреба дитини будь-якого віку. Але і після трьох років пізнання світу в дитини дуже загострюється, в цей період важливо відповідати на всі її запитання, щоб дитині не набридло пізнавати нове. І після трьох років можна суттєво вплинути на розвиток інтелекту, тож не варто опускати руки ні в якому віці.
    • 2015-05-13 19:45
      Фух, хоть хтось підтримав, що з дітьми треба займатися і розвивати. Мені хотілося поговорити саме про самих маленьких))) Дійсно, з дітьми треба займатися, навіть коли їм вже далеко за 30 :-) Можна допомогти порадою, підтримкою, але здібності вже розивати пізно
    • 2015-05-16 13:47
      Так, потрібно знайти для дитини після 3-х цікаве і бажано корисне для нього заняття, хобі ... неробство ні до чого доброго не приводить. Нехай з дитинства звикає щось робити.
  • 2015-05-13 14:04
    У мене двоє діток, я бачу, що вони розвиваються по різному. Вірніше у них різні захоплення і їм подобаються різні іграшки: відразу було видно, що старший син схильний до мов - вже в 1,5 вивчив всі букви і цифри на кубиках. А молодший мені здається схильний до мистецтв - він тримає ручку більш правильно ніж старший і більше любить музику. Подивимося що з них виросте. )))
    • 2015-05-13 19:47
      Мій музику теж обожнює. Мама в нього музикант, тому і генетика, і середовище відповідні. Ми і у животику слухали класіку, вокал... Розвивали слух
  • 2015-05-16 13:42
    Так, я раніше і не розуміла, що у таких крихіток можуть бути свої інтереси, захоплення... Дуже цікаво за ними спостерігати, як розвивається маленька особистість зі своїм характером! Головне - дати дитині по-максимуму всього спробувати, щоб він зміг вибрати для себе найцікавіше.
    • 2015-05-16 21:46
      Підтримка і різноманітність)
  • 2015-07-26 14:51
    Мені подобаються іграшки білоруського виробництва. Якісні та доступні по ціні.  
    Дуже важливо купувати іграшки, які будуть розвивати дрібну моторику рук, образне мислення, творчу фантазію. Тому, пірамідки, пазлики, кубики, мозаїка, легесенькі конструктори обов'язково мають бути у малечі. Також, не слід забувати про фольклор і використовувати його надбання. Дітям подобається пальчикові ігри, зокрема, "Сорока білобока" чи "Ладушки".

© 2010 - 2024. Всі права захищено.